Nový výzkum ukazuje, že děti mají schopnost rozlišovat různé druhy psího štěkání a jejich význam - i přes malou nebo žádnou předchozí zkušenost se psy.
Kojenci ve věku pouhých 6 měsíců jsou schopni rozlišovat zvuky jako např. rozzuřené vrčení nebo přátelské štěkání z fotografií psů znázorňující výhružnou nebo přátelskou řeč těla.
Nové poznatky jdou "ruku v ruce" se studií ze stejné laboratoře univerzity Brigham Zouny, která dokázala, že děti mohou rozlišovat změny nálad v Beethovenově hudbě.
Ačkoli zní "spojování" dětí a psů na první pohled hloupě, experimenty tohoto druhu nám pomáhají pochopit a poznat, jak je možné, že jsou děti schopné učit se tak rychle. Dlouho předtím, než jsou děti schopné zvládnout řeč, rozpoznávají a reagují na tóny, které se vyskytují kolem nich."Emoce jsou jednou z prvních věcí, které děti "vyzvednou" a seznámí je s jejich sociálním světem" řekl profesor psychologie BYU Ross Flom, vedoucí autor této studie.
Profesor Flom z BYU a dva studenti uveřejnili tuto nejnovější zprávu se svým zjištěním s názvem "Úžasné dítě" v časopise Developmental Psychology."Rozhodli jsme se učinit tento experiment se psy, protože to jsou velmi komunikativní stvoření, jak ve svém vystupování, tak i v přirozenosti a povaze vyjadřování - štěkání," řekl Flom. V experimentu, děti poprvé uviděly dva různé obrazy stejného psa, jeden v agresivní pozici a druhý v přátelském postoji. Potom výzkumníci přehrávali dětem - v náhodném pořadí - zvukové klipy s přátelským a agresivní psím štěkáním."Děti měly pouze jen jeden pokus, protože jsme nechtěli, aby se to naučily automaticky a "setrvačně", ale aby na to logicky přišly," řekl Flom.
V průběhu pouštění zvukových nahrávek, šestiměsíční dítě strávilo většinu času koukáním na odpovídající obrázek, kdežto starší děti obvykle vidí automatickou spojitost na první pohled.
Studie spolupracujících autorů Dana Hydea a Heather Whipple Stephensonové také podotýkají, že si nevzpomínají, že by tyto prováděné pokusy v nějakém ohledu děti rozčilovaly, ba naopak. "Mnozí z nich si to doslova užívaly," řekla Hyde. "Ostatní děti se jen zkrátka zvídavě dívaly.""Děti jsou do jisté míry dobře spolupracujícími subjekty," řekl Stephenson."V této studii, bylo mou nejoblíbenější částí sledovat, jak se poněkud "bláznivý" nápad stává a roste legitimní výzkumný projekt," uvedl Stephenson.